Doorgaan naar hoofdcontent

Lopende recensie van The Legend of Zelda: Breath of the Wild: wapens die breken

Inleiding van de serie

Iedereen is laaiend over de nieuwste versie van Zelda die uitgekomen is voor de Nintendo Switch. Ik heb al eerder de nieuwe Nintendo 3DS gekocht en ben erg gecharmeerd van het spelaanbod op dit platform. Daarnaast sprak de manier hoe de Nintendo Switch gebruikt kon worden me ook erg aan. Daarom had ik deze besteld. Zelda wordt altijd in dezelfde adem met de Nintendo Switch genoemd en het is bijna een verplichting om ze samen te komen. Dat dit spel een van de best beoordeelde spellen ooit is, wil ook wel helpen. Na slechts enkele uren gespeeld te hebben, ben ik erg enthousiast over dit spel en wil ik graag mijn mening over dit spel delen vanuit de invalshoek van iemand die nog nooit een echte spelcomputer heeft gehad waar hij spellen in driedimensionale werelden heeft gespeeld. En al helemaal geen spellen met enorme open werelden. Echter, om een recensie van dit computerspel echt eer aan te doen, zou ik het tig-uren moeten spelen. Daar mijn omstandigheden niet toelaten dat ik dit binnen een korte termijn kan doen, zou ik misschien een jaar verder zijn en mijn enthousiasme voor het delen allang bekoeld. Als alternatief heb ik bedacht dat ik in korte artikelen op een enkel spelaspect mijn aandacht richt waar ik een mening over heb. In dit artikel zal ik beginnen met de spanning die in het spel gebracht wordt doordat alle wapens (tot dusver) breekbaar zijn.

Titelscherm The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Titelscherm The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Deel 1: Breekbare wapens

Het gevechtsmechanisme in The Legend of Zelda: Breath of the Wild kent vele facetten. Ik wil er hier echter één uitlichten, namelijk het gegeven dat alle wapens, die ik in ieder geval tot dusver tegengekomen ben, breekbaar zijn. Tot dusver ben ik nog niet ver in het spel, waardoor de wapens die ik heb verkregen niet lang meegaan. Toen ik voor het eerst een Bokokuppel uit de handen van een Kobgoblin had geslagen en er mee in het rond aan het zwaaien was, was hij al kapot na twee of drie andere vijanden verslagen te hebben. Ik was daardoor even in paniek, want er was op dat moment nog een vijand staande die het spit moest delven, maar ik had geen wapens meer. Gelukkig zorgt het spel ervoor dat er in het begin genoeg wapens beschikbaar zijn door de meeste monsters ze te laten vallen. 
Vanaf dat moment ontstond er tijdens elk gevecht een spanning, omdat het wapen dat je in je hand hebt elk moment uit elkaar kan vallen. En een nieuw wapen pakken kost tijd, wat je leven kan kosten. Hierdoor moet je bij het overwegen van het aangaan van een confrontatie met een grotere groep vijanden inschatten of je wel genoeg wapens hebt. Heb je dit niet goed ingeschat en ga je toch het gevecht aan, dan moet je constant alert zijn in de hoop dat tegenstanders wapens laten vallen. 
Een bijeffect van dit systeem is ook dat wanneer je wapens vindt die een stuk beter zijn dan de andere die je in het wild vindt, je deze eigenlijk amper gebruikt, omdat je ze wil bewaren voor wanneer je ze een keer echt nodig zou hebben. Wanneer je ze dan gebruikt, is de spanning die je voelt dubbel zo hoog, omdat je niet zou willen dat dit zeldzame en kostbare wapen ook voor je ogen uit elkaar spat. Je wilt er het liefst nog geen krasje op krijgen. Door dit mechanisme zorgt het spel er dus eigenlijk voor dat elk gevecht spannend is, ook al kun je je opponenten met relatief gemak verslaan. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Aankondiging aankoop Korora van ThinkPenguin

Al enige tijd ben ik aan het denken over het aanschaffen van een nieuwe laptop. Op het moment heb ik een laptop die nog uitstekend dienst doet, ware het niet dat hij een aantal kleine mankementen heeft, waar ik mij in de loop der tijd meer en meer aan ben gaan ergeren. Nu wil het toeval zo zijn dat mijn betere wederhelft ook vindt dat ze toe is aan vernieuwing en verbetering van haar hardware, omdat Windows na een tijdje nu eenmaal trager gaat draaien, zeker op een netbook. De grote vraag is nu: wie krijgt de nieuwe laptop? In dit artikel zal ik het spannende relaas geven van wie uiteindelijke gelukkige winnaar(es) is geworden. Acer Aspire 7750 Op het moment gebruik ik een Acer Aspire 7750 voor al mijn dagelijks werk. Het is vergelijkbaar met deze laptop op tweakers behalve dat de processor een Intel® Core™ i5-2450M CPU @ 2.50GHz × 4 is. Het heeft ook een 17,3" scherm en 6 GB RAM-geheugen en een HDD-schijf van 500 GB met Intel HD Graphics (Intel Corporation 2nd Genera

The Detention of Mr. Mouaz Al-Khatib

The Syrian Security Forces has detained Mr Ahmad Mouaz Al-Khatib Al-Hasani on Thursday the 5th of May 2011. The Political Security Fo rces is still retaining Mr Al-Khatib till this moment.  Mr Al-Khatib is one of the leading moderate Syrian Scholars, the former Imam of Grand Umayyad Mosque of Damascus and The former Chairman of the Islamic Civilizing Society.  We urge all national, international and diplomatic authorities to exert pressure on the Syrian Regime to release Mr Al-Khatib Immediately and avoid further violation acts against the Syrian people. Mr. Ahmad Mouaz Al-Khatib Al-Hasani: Born in Damascus 1960. Studied Applied Geophysics and worked as a Petrophysical Engineer for six years at The AFPC (Al Furat Petroleum Company, Shell Syria). Member in The Geological Syrian Society, and Syrian Society for Psychological Sciences. Author of hundreds of books and articles in different social and Islamic studies. One of the leading moderate scholars in Syria. The former Imam o

Waarom Linux?

Het is nu onderhand al wel een tijdje geleden sinds ik overgestapt ben van Microsoft Windows naar de Linuxdistributie genaamd Ubuntu van het bedrijf Canonical. Sinds de dag dat ik het op mijn computer heb geïnstalleerd heb ik er geen seconde over nagedacht om weer helemaal terug over te schakelen naar Windows. Ik wilde graag met andere mensen mijn reis delen, dit om aan te tonen dat je geen geweldige computernerd hoeft te zijn om een zogenaamde power user te worden. Dat wil zeggen dat jij degene bent die bepaald wat er gebeurd op het scherm en niet de computer. Beginnend bij het begin Pas in 2007 heb ik voor het eerst een eigen computer kunnen kopen. Dit was een Acer Aspire 9410Z een desktopvervanger met een 17 inch-scherm een processor van 1.660 MHz en een maximaal intern geheugen van 2 Gb. Toen wist ik nog niet wat een processor precies was, noch waar RAM-geheugen precies voor diende. Het enige wat me toen uitmaakte was dat het een groot scherm had, zodat ik het kon gebruiken a